En helg i GBG

Klockan sex på fredagsmorgonen bar det av. Ca fem timmar med sommarmusik (och någon felkörning) senare var vi framme hos Pia, och vid halv två knallade vi iväg till Liseberg. Dagen flöt på som den skulle med stekhett väder, godis, kebab och karuseller. Jag vann en paradisask, men Pias dotter Jennifer vann en monster-toblerone och min lycka var förstörd..
   På kvällen tog jag och svärmor (Joanna) varsitt gammeldags kort, svindyrt men jättekul! När vi kom hem fick jag och Stoffe en bastu att sova i, eftersom vi inte visste hur man öppnade fönstret...

   På lördagen vaknade jag vid halv åtta och var därför den enda som var uppe. Vid tiotiden gick vi ut och shoppade. Det var REA överallt och jag svor på att ha hamnat i himmelriket. Ett McDonaldsbesök, ett par skor, en kjol, ett hårband och fyra klänningar senare drog vi oss hemåt för att dega lite.
 
   Jamie (Pias son, 9 år) fick sminka mig och Joanna. På mig tog han alldeles för mycket eyeliner, men gjorde annars ett mycket bra jobb. Joanna, till skillnad från mig, tvättade inte bort Jamies verk utan bättrade bara på det lite. Jamie kan vara väldigt jobbig, eftersom han aldrig slutar prata, men han har ett hjärta av guld. I varje affär hade han dragit med mig till sminkavdelningen för att informera mig om vilken mascara som var bra och vilka ögonskuggor han tyckte var fina. Det är inte vanligt för en 9-årig pojke.
   I alla fall så åt vi och sen åkte vi som har åldern inne iväg för att ta pulsen på Göteborg. Det var het. Jättehet! Trots hyffsad lättkläddhet svettades man som bara den.

  På kvällen blev det tydligen kyligt, men det kände inte jag av efter öl, drinkar och en irish coffey. På söndagsmorgonen vaknade jag upp och var förkyld. Något som jag är även nu. När alla vaknat och ätit frukost så åkte vi till havet. Jag och svärmor badade upp till låren, medan Jennifer, Jamie och Bella (Stoffes lillasyster) badade helt. Jag löste lite korsord i skuggan och njöt av sommarvärmen, lukten av hav (Det lilla jag kunde känna med min förkylning) och det goda sällskapet.

   När vi äntligen fått upp Jamie ur havet åkte vi tillbaka till Pia och gjorde raggmunk. Något som hennes yngre barn aldrig smakat förut. Det har tydligen bara varit när Joanna varit på besök som det har gjorts raggmunk. Gott var det i alla fall. Men innan maten började lagas gjorde vi en otrevlig upptäckt. Min paradisask låg tömd på golvet. Jag sörjer inte chokladen, utan hunden som åt den. En nästan full chokladask är inte bra för en hundmage. De ringde vetrinären som tipsade om senap som man smetade på hundens tunga. Först tyckte Jade om senapen. Efter en halv flaska senap eller så, hade hon fortfarande inte kräkts. Vi vet fortfarande inte hur det gick. Men Joanna hade fått ett sms där det stod att något fruktansvärt hänt. Vi vet inte om det var hunden. Det får vi kanske reda på sen.

   Nog med sorgligeheter nu. Inte för att jag är sådär jättemunter, men vad gör man? Jag har precis petat i mig glass med hemmagjord blåbär- och mangosås. Det var i alla fall något gott.

   Nu orkar jag inte skriva mer. Ska nog titta lite på tv.

Auf Wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0