Niornas avslutning, diktad

Ännu en jobbkväll avslutad. Ikväll var det niornas avslutning och som jag väntat mig så slutade kvällen i tårar för väldigt många. Trots det så var stämningen på topp, hos niorna vill säga. Vi andra hade väl måttligt roligt. Det fanns inte så mycket att göra, så jag skrev en dikt på rim som jag tänkte publicera här och nu:

"Avslutning för årskurs nio,
de beter sig som om de vore tio,
spiller vatten på min bar,
tills det inte finns något vatten kvar.
Dansar höga på cola,
hur ska de någonsin spriten tåla?
Vakten ser bister ut,
undrar nog när kvällen är slut.
Alla är fina, men luktar svett,
har nog hoppat bort allt vett.
Någon gråter i ett hörn,
har nog på dansgolvet fått sig en törn,
eller så kommer hon sakna sina vänner,
bara hon vet vad hon känner.
Frida blixt gör sig cool,
jag vill ha en stol,
trött på att stå som ett jävla jon,
dessutom har jag sten i skon.
Sluta vara sentimentala och bara gå,
Jag vill hem och sova få."

Vissa ritar när de har tråkigt, vissa leker med pennor, viker papper, dricker kaffe, pratar eller äter.
När jag har tråkigt, så skriver jag oseriösa dikter på rim..
Veronica, som jag jobbade med idag, tyckte att jag skulle lägga ut mina skapelser i en blogg. Jag tänkte, att eftersom jag redan har en så kan jag ju lägga ut dem här. De är inte direkt extraordinära eller jättebra, eller ens jätteroliga. Det är nog mest för skojs skull. Utfyllnad är alltid trevligt.

Just nu sitter jag hos Stoffe och äter grissini, eller brödpinnar som det heter på ren svenska. De blev över efter middagen. Han sitter just nu och tittar på Dragonball.. hmm... Ingen kommentar till det..

Nu ska jag sova, klockan är halv två.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0