Praktik, utekväll gone bad och punktering

Ja.. Det har hänt mycket de senaste veckorna. Jag har inte tid att skriva så ofta, men nu kanske det är dags att uppdatera lite.

Jag har varit på praktik i två veckor och först idag blev vi klara med rapporten därifrån. Vi satt säkert i fem timmar i sträck idag. Inte så roligt...
   Praktiken däremot var underbar! Jag vet verkligen att jag har valt rätt nu! Först tänkte jag att det var alldeles för tidigt med praktik redan fjärde veckan, men jag tror att det är bra. Man får veta direkt om man tycker att det här är något man kan jobba med i framtiden. Det är tydligen rätt många som hoppar av efter första VFU:n (verksamhetsförlagd utbildning).

Jag tror faktiskt att jag kommer stanna i Linköping och inte söka vidare till GBG som jag tänkt från början. Jag trivs jättebra här. Det finns så många människor här som jag inte vill lämna. Bara på två månader har jag fått så många nya vänner, så det är knappt att jag tror det själv. Utbildningen är bra, campuset är fint och kollektivet är härligt.
Frågan är hur länge det kommer se ut som det gör nu i vårt kära kollektiv. Christian letar egen lägenhet (Han kanske har tröttnat på våra smulor..) och Emma flyttar tillbaka till GBG nästa år. Jag vet inte om Daniel vill ha kvar kollektivet sen eller om han vill hitta eget också. På något sätt löser det sig nog i alla fall.

Ja vad har annars hänt?

I fredags skulle vi till Sandra (Som faktiskt flyttat ut nu och står på egna ben!). Jag, Christian och Daniel (Emma var inte hemma) knallade iväg vid 19-tiden. Med oss hade vi fyra flaskor vin, en massa ost och kex och ett glatt humör. Vi hade jättetrevligt, Christian drack ett glas vin, vi andra drack resten... Vid midnatt ungefär fick jag och Daniel för oss att vi ville ha öl istället. Sandra ville inte följa med och Christian hade gått hem, så vi gick ensamma till Plaza, tog en öl, dansade lite gick därifrån. Sen minns inte jag så mycket mer. Om vi säger som så att redan när jag gick ifrån Sandra så såg jag två månar på himlen..
   Vi var tydligen på 55:an och på Platens också. Det minns inte jag.. Daniel ville i alla fall inte att vi skulle gå hem, så han beställde en taxi. Jag fick be dem att stanna, för jag var tvungen att kräkas.
   När vi kom hem skulle vi tydligen äta soppa, så Daniel gjorde i ordning allt, men jag ångrade mig så han fick äta min portion också. När jag vaknade dagen efter stod dvd:n fortfarande på. Vi hade tittat på Ice age 3. Jag har absolut inget minne av varken soppa eller film. Vi hade i alla fall somnat i soffan båda två.. Resten av den dagen låg vi i varsin soffa och tittade på tv. Jag var bakis för andra gången i mitt liv.. Inte bra.. Inte bra alls.. Daniel smittar mig med sin baksmälla och morgontrötthet!

Igår lekte jag med Gustav (En annan lärarstudent, som jag läste latin med på gymnasiet) som inte hade något att göra. Vi pillade lite med min cykel, men lyckades inte laga punkteringen. Vi kom fram till att det var hopplöst, så Daniel får fixa det någon gång.
Sen gick vi in och lyssnade på nostalgimusik. Vi kanske ska gå på kent i mars! Haha!

Nej, nu vet jag inte om jag orkar att skriva mer..

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0