Kollektiv

Nu har jag bott här i nästan fyra veckor. Det känns som att det skulle vara längre. Men roligt har det varit!
Just nu sitter jag vid min nya laptop och äter en macka med chokladbokstäver. Mmmm!

Jag är ledig idag. Eller ja, egentligen ska jag läsa sju texter tills imorgon, men det var inte så jätteviktigt.

Nollningen är över sedan i fredags och nu har allvaret börjat. Jag ska bli lärare! redan vecka 38 ska vi ut på vår första praktik. Tempot är jättehögt och det är mycket information att ta in på en gång.
Det är underbart!

För att uppdatera lite:
Jag går på Linköpings universitet, bor i ett kollektiv med tre andra studenter (+ en tillfällig inneboende i några veckor till) och i söndags blev jag gudmor åt Iselilja.

Lite om mina kollektivkamrater:
Emma; Pluggar egentligen i Göteborg, men tar några fristående kurser här. Hon är äldst, men ofta så märks inte det (På ett positivt sätt alltså). Ska bli lärare i musik och engelska. Sjunger mycket.

Daniel; Snart 22 från Boden. Festar ofta men har inte stört någon med det än. Dricker mycket kaffe. Städar aldrig sitt rum. Han går maskin, tror jag..

Christian; 21 år från Västerås, ogillar smulor, disk och stök. Hälsofreak. Dock mycket trevlig! Han går data. Spelar gitarr instängd på sitt rum. Älskar ägg och att diskutera mögel. =P

Vår inneboende heter Sandra. Hon är från Stockholm och pluggar affärsjuridik och franska. 19 år. Flamsig. Gör mig flamsig. Har inget emot smulor på bordet. Har samma humor som jag.



Nu har vi bestämt att vi ska köpa vår mat för sig. Innan har vi handlat gemensamt, men det fungerade tydligen inte för vissa. Mig spelar det faktiskt ingen roll hur vi gör. Det kanske blir billigare om vi köper för sig. Man kan ju testa i alla fall. Jag är öppen för förslag!

Jag har nog aldrig druckit så mycket kaffe i mitt liv som jag gör nu. Minst en till två koppar om dagen! Man orkar inte annars.
Fördelen med att vara student är att jag antagligen redan gått ner något kilo. Jag lever på kaffe, cyklar överallt, har jag tid äter jag kanske pasta, har jag råd får jag i mig en frukt. Dagen brukar börja med en macka eller havregrynsgröt. Idag är jag ju som sagt ledig, så jag lyxade till det med chokladbokstäverna som blev över från dopet i söndags.

I helgen kanske det bara blir jag och Christian kvar hemma. Daniel åker upp till Boden, Emma ska på kräftskiva någonstans och Sandra åker hem till Stockholm. Jag vet inte om Christian planerar att försvinna han också, men då kanske jag åker hem också. Skulle behöva lämna mammas resväska och ta ut lite pengar från min bankbok (Jag lånade pengar till datorn av mamma så länge). Men jag ska i alla fall ta ett bad i helgen. Ingen har invigt badkaret än och jag känner mig rätt manad.

Nej, nu ska jag nog fortsätta på min kursuppgift som ska in idag..

Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0