Day 5: Your definition of love

Min syn på kärlek alltså..

Det är ju ett väldigt svårt ämne att definiera egentligen, beror det på hormoner, instinkter eller ett behov av trygghet? Jag kan nog inte ge något definit svar på vad jag själv tror att det är.

Jag vet att jag älskar mina föräldrar och min bror, och att jag aldrig skulle byta ut dem om jag hade chansen, som jag vet att flera skulle göra.. Tyvärr.  

Jag vet att jag kan tänka mig att bli gammal ihop med min pojkvän, att han fortfarande kan ge mig fjärilar i magen efter över ett år och att jag inte har nåt emot att stanna inne en lördag för att bara mysa med honom.

Jag vet också att jag älskar mina underbara vänner och att livet skulle vara både svårare och en himla massa tråkigare utan dem.

Dock kan jag inte säga vad "kärlek" är.

Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tycker med att kärlek är svårt att definiera. Men jag tycker om dina inllägg här (:

2011-02-08 @ 23:12:56
URL: http://scheissemann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0