Day 1: Introduce yourself

Ja, som sagt ska jag skriva om ett ämne varje dag nu. Först ska jag då introducera mig själv. Hmm..

Jag heter Matilda Christina Eriksson och jag bor i Linköping. Jag bor i en etta tillsammans med min hamster Kakan och lite halvt med min pojkvän som sover, äter, pluggar och målar här rätt ofta.

På fritiden skriver jag, men mest för mig själv. Jag målar akryltavlor som aldrig blir klara. Jag lagar mat, men är väldigt dålig på att diska (till min pojkväns förtret). 

Jag tittar mycket på tv, trots att det inte går nåt intressant program och jag måste erkänna att jag ibland hellre fastnar i tv:n än lyssnar på min pojkväns filosofisnack (Sorry baby! =( ) I alla fall är det så jag ofta råkar göra (Ibland förstår jag inte varför han står ut med mig). Jag borde träna, men jag är för lat. Jag borde sluta äta chokladbollar med strössel (Jag gillar inte strössel, men det är fint!) i Café Ellen, men jag vill inte.

Jag tycker att allting som har Marilyn Monroe på sig är värt att titta lite extra på. Prickar har länge varit en av mina stora passioner. Det är det finaste som finns! Vet du inte vad du ska köpa till mig i födelsedagspresent; satsa på nåt prickigt. Jag kommer antagligen tjuta av glädje.

50-talskläder är underbara.

Jag är även beroende av rosetter -gärna prickiga- vilket jag väldigt ofta har i håret.

Jag gillar egentligen inte att duscha när jag är ensam i lägenheten, för jag hör inte om någon kommer in för att mörda mig. Jag måste därför stänga av duschen med jämna mellanrum för att lyssna så att jag fortfarande är ensam.
Jag kan ibland uppfattas som extremt paranoid.

Sociala situationer där jag kan stå i vägen för människor, exempelvis en konstutställning, gör att jag beter mig som en stissig ekorre med ADHD. Jag vill inte stå i vägen för någon, vilket innebär att jag hela tiden förflyttar mig, ler ursäktande och andas häftigt. Jag får oftast inte tid till att faktiskt titta på något själv.

Jag gillar inte att prata i telefon med människor jag inte känt i flera år, eller litar väldigt mycket på. Jag blir ofta nervös och tänker hela tiden på vad jag säger. Efter samtalet går jag igenom det i huvudet flera gånger och analyserar allt som sagts för att få reda på hur den andre personen uppfattar mig.

Annars är jag en ganska lugn och sansad person.

Hade! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0